Naprawa i wymiana zawieszenia – Serwis Mokotów

Przede wszystkim, układ zawieszenia to skomplikowany system, który składa się z kilkunastu, a czasem nawet kilkudziesięciu elementów. Jego zadaniem jest nie tylko zapewnienie komfortu podróżowania, ale również zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu. Dlatego w B&B Bosch Car Service na Mokotowie oferujemy kompleksową diagnostykę i naprawę tego kluczowego układu.

Sprawnie działające zawieszenie w rzeczywisty sposób przedłuża żywotność całego pojazdu. Mianowicie zapewnia naturalną amortyzację, chroniąc karoserię oraz opony przed przedwczesnym zużyciem na nierównościach.

Co najczęściej wymieniamy?

Większość elementów zawieszenia to połączenie dwóch materiałów: stali (lub aluminium) i gumy. Ponieważ guma parcieje i zużywa się najszybciej, najczęstsze uszkodzenia zdarzają się właśnie w strukturze gumowo-metalowej.

W naszym serwisie zajmujemy się wymianą takich podzespołów jak:

  • Wahacze wzdłużne i poprzeczne.

  • Sworznie wahaczy i silentblocki (tuleje).

  • Drążki stabilizatora wraz z tulejami gumowymi.

Przyczyny uszkodzeń – na co uważać?

Chociaż najczęściej dochodzi do zużycia elementów gumowych, bywają również uszkodzenia samych części metalowych. Zazwyczaj są to pęknięcia powstałe podczas kolizji drogowych lub przez najechanie na krawężnik z nieodpowiednią prędkością.

Ponadto, zawieszenie jako część podwozia jest stale narażone na korozję. Rdza może doprowadzić do osłabienia lub nawet przerwania połączonych ze sobą elementów, co stwarza ogromne zagrożenie na drodze.

Profesjonalna diagnostyka (Szarpaki)

Dlatego tak ważne jest, aby układ zawieszenia był okresowo sprawdzany pod kątem luzów i korozji. Jest to czynność tak istotna, że wprowadzono ją do procedury na Stacjach Kontroli Pojazdów (SKP).

W B&B Bosch Service nie sprawdzamy auta „na oko”. Nasi mechanicy zbadają układ zawieszenia na profesjonalnych szarpakach hydraulicznych – identycznych jak te, w które wyposażone są stacje diagnostyczne SKP. W rezultacie wykryjemy nawet najmniejsze luzy, których nie widać na zwykłym podnośniku.

FAQ – Naprawa zawieszenia

Jak rozpoznać uszkodzone zawieszenie? Najczęstsze objawy to głośne stuki podczas pokonywania nierówności, gorsze prowadzenie auta w zakrętach („pływanie”) lub nierównomierne zużycie opon.

Czy po wymianie wahaczy trzeba robić geometrię? Tak. Ingerencja w układ zawieszenia zazwyczaj zmienia ustawienia kół. Dlatego po każdej naprawie zalecamy kontrolę i ustawienie geometrii, aby auto prowadziło się prosto.

Nie ryzykuj jazdy niesprawnym autem. Skontaktuj się z nami i umów diagnostykę na szarpakach.

Cena: od 80 zł

Skontaktuj się z nami