Układ klimatyzacji jest systemem umożliwiającym sterowanie podstawowymi parametrami klimatycznymi, tj. temperaturą, wilgotnością i przepływem powietrza w celu zapewnienia przyjemnego dla pasażerów “obszaru komfortu” w przedziale pasażerskim pojazdu.

W układach klimatyzacji występują elementy ruchome, które muszą być smarowane (np. sprężarka klimatyzacji). W tym celu wprowadzany jest do układu wraz z czynnikiem chłodniczym, specjalny olej. Olej ten wchłania pewną ilość wody, chłodzi sprężarkę, usuwa zanieczyszczenia oraz wzmacnia uszczelnienie złączy i przewodów. Dlatego tak ważna jest jego wymiana przynajmniej raz do roku.

Posiadamy najnowocześniejsze urządzenie do wykrywania nieszczelności z wykorzystaniem gazu śladowego oraz specjalnego elektronicznego czujnika. Metoda ta pozwala wykryć najmniejsze nieszczelności układu klimatyzacji (przekraczające 0,3g rocznie), w najtrudniej dostępnych miejscach np. przy parowniku. Nieszczelności możemy wykrywać w układach z czynnikiem R134a oraz R1234yf.

Przy każdej corocznej obsłudze serwisowej należy wykonać przegląd układu klimatyzacji. Zalecany zakres czynności serwisowych obejmuje:

  • sprawdzenie wydajności układu klimatyzacji
  • kontrolę ciśnień w układzie
  • kontrolę temperatury strumienia powietrza, napływającego z kanałów  nadmuchowych
  • kontrolę poprawności działania układu elektrycznego (włączników, dmuchawy, sprężarki, uruchamiania się wentylatorów)
  • odciągnięcie czynnika chłodniczego i oleju z układu oraz jego odseparowanie, ponowne napełnienie i uzupełnienie
  • kontrolę stanu filtra przeciwpyłkowego i ewentualną jego wymianę (zanieczyszczony filtr przeciwpyłkowy powoduje parowanie szyb pojazdu, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy)
  • Dezynfekcja układu klimatyzacji (tzw. odgrzybianie)

Serwis klimatyzacji wykonywany jest przez nas za pomocą wysokiej klasy urządzenia ACS650 firmy Bosch. Oprócz standardowego serwisu układu klimatyzacji jesteśmy w stanie wykryć wszelkie ubytki czynnika, powstałe przez nieszczelność systemu i usunąć ich przyczynę.

Jeśli z kanałów nadmuchowych układu klimatyzacji napływa nieprzyjemny zapach, oznacza to, że wystąpił rozkład zanieczyszczeń typu organicznego, znajdujących się na parowniku. Aby zapobiec takiemu zjawisku, stosuje się zabiegi, polegające na regularnym czyszczeniu kanałów nadmuchowych i parownika

W naszym serwisie stosujemy nowoczesną metodę dezynfekcji – ozonowanie. Jest to najskuteczniejsza metoda niszczenia bakterii i pleśni, a ponadto likwiduje zapachy dymu tytoniowego. Jej działanie opiera się na zasadzie utleniania – w kontakcie z utlenianym elementem uwalniany jest jeden atom tlenu i w wyniku reakcji powstaje jedna cząsteczka tlenu (O2). Jest to jeden z najskuteczniejszych sterylizatorów, wykorzystywany w przemyśle również jako środek do uzdatniania i odkażania wody.

Jedną z najczęstszych przyczyn parowania szyb w samochodzie jest zabrudzenie filtra przeciwpyłkowego (kabinowego), w który od lat wyposażone są praktycznie wszystkie auta . Zatkany filtr przeciwpyłkowy znacznie ogranicza przepływ świeżego powietrza, co jest powodem, że podczas opadów praktycznie nie można usunąć pary z przedniej szyby, nawet mimo włączenia wentylatora na najwyższą prędkość. Włączenie klimatyzacji powinno zmniejszyć parowanie szyb ale jest to tylko środek doraźny, który usuwa skutek, a nie przyczynę. Filtr bardzo szybko się zatka jeśli jeździmy w mieście lub po drogach o bardzo dużym zapyleniu. Jedynym sposobem na pozbycie się parujących szyb jest wymiana filtra. Zalecamy wymianę filtra kabinowego przynajmniej raz do roku lub po przebiegu 15 tys. km

Serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty usług.

Cena: od 250 zł

Skontaktuj się z nami