Układ rozrządu za swoje podstawowe zadanie ma sterowanie prawidłową pracą silnika. W obecnie produkowanych samochodach występują dwa rodzaje układów rozrządu: rozrząd paskowy i rozrząd łańcuchowy. W skład rozrządu paskowego wchodzą koła zębate na wałkach rozrządu, koło pasowe na wale napędowym, rolki zwrotne i prowadzące, pasek rozrządu i napinacze. Natomiast jeśli chodzi o skład układu rozrządu łańcuchowego to zasadniczą różnicą w porównaniu do rozrządu paskowego jest zamiana paska rozrządu na łańcuch i rolki są zastąpione specjalnymi ślizgami, po których porusza się łańcuch.

Innowacyjne rozwiązanie, które są na razie w fazach testów zakładają brak układu rozrządu w silnikach spalinowych, a cała procedura sterowania silnikiem wykonywana jest przez jego elektronikę.

Jego zadanie to sterowanie pracą silnika czyli synchronizacja pomiędzy wałem napędowym, który przenosi moment obrotowy na zespół napędowy, czyli skrzynię i półosie a one następnie napędzają koła samochodu, a wałkami rozrządu, które odpowiadają za prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną doprowadzaną do cylindrów w głowicy silnika. Ta synchronizacja musi przebiegać w sposób idealny, bo w momencie kiedy przestaje tak być następuje kolizja zaworów sterowanych przez wałki rozrządu a tłokiem, który jest napędzany przez wał napędowy. Kolizja ta skutkuje poważną awarią silnika a w konsekwencji jego kapitalnym remoncie.

Układ rozrządu może również sterować tak zwaną pompą wody, czyli pompą odpowiedzialną za odpowiednie ciśnienie płynu chłodniczego w układzie chłodzenia silnika.

Producenci samochodów podczas jego budowy określają po jakim przebiegu należy wymienić wszystkie elementy układu rozrządu aby silnik zachował swoją żywotność jak najdłużej i aby nie był potrzebny kapitalny remont silnika bo to wiąże się z dużymi kosztami.

Praca przy wymianie układu rozrządu jest bardzo precyzyjna i nie może być mowy o żadnych niedociągnięciach ani półśrodkach przy doborze części zamiennych bo koszt naprawy całego silnika może kilkakrotnie przewyższyć koszt wymiany układu rozrządu łącznie z wszystkimi podzespołami.

Dlatego apelujemy do każdego użytkownika samochodów aby nie zaniedbywali okresowych przeglądów swoich pojazdów jak i wytycznych producentów bo może się to skończyć poważnym uszczupleniem finansów gospodarstwa domowego.

Serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty usług.

Cena: od 250 zł

Skontaktuj się z nami