Układ zawieszenia każdego samochodu składa się z kilkunastu, bądź kilkudziesięciu elementów. Zaliczamy do nich takie podzespoły jak wahacze wzdłużne czy poprzeczne, w skład których wchodzą takie elementy jak sworznie czy silentblocki czy drążki stabilizatora z tulejami gumowymi. Elementy te głównie są połączeniem dwóch materiałów, stali (lub opcjonalnie aluminium) i gumy. Najczęstsze uszkodzenia zdarzają się oczywiście w miejscach u strukturze gumowej bądź gumowo-metalowej. Choć bywają również uszkodzenia samych elementów metalowych, np. pęknięcia powstałe podczas uderzenia przy kolizjach drogowych czy chociażby przez najechanie na krawężnik z nieodpowiednią prędkością.

Układ zawieszenia zaczął być stosowany w samochodach aby polepszyć komfort podróżowania ale także aby zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu drogowego. Sprawnie działający układ zawieszenia w rzeczywisty sposób przedłuża żywotność innych elementów pojazdu takich jak opony czy karoseria bo zapewnia im naturalną amortyzację na napotkanych nierównościach na jezdni.

Zawieszenie pojazdu jest częścią podwozia samochodu przez co narażone jest na uszkodzenia mechaniczne ale również korozję, która może doprowadzić do przerwania połączonych ze sobą elementów. Dlatego tak ważne jest aby układ zawieszenia był okresowo sprawdzany pod kątem luzów na połączeniach metalowo-gumowych i pod kątem korozji na pozostałych podzespołach całego układu zawieszenia. Jest to niezwykle ważna czynności dlatego została wprowadzona do procedury diagnostycznej na Stacjach Kontroli Pojazdów (SKP). W naszym serwisie można zbadać układ zawieszenia na szarpakach hydraulicznych, identycznych w jakie wyposażone są stacje SKP.

Serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty usług.

Cena: od 80 zł

Skontaktuj się z nami