Wykrywanie usterek w układzie amortyzacji to można zacząć od obserwacji naszego samochodu pod kątem stabilności toru jazdy ale również pod kątem komfortu odczuwanego podczas jazdy na nierównościach, dlatego że oprócz funkcji amortyzacji, czyli tłumienia drgań spełnia również funkcję nośna i stabilizującą jazdę. W obecnie produkowanych samochodach najczęstszym rozwiązaniem budowy układu amortyzacji jest rozwiązanie typu McPherson – jest to połączenie amortyzatora, sprężyny, łożyska z górnym mocowaniem do karoserii samochodu, odboi i osłon.

Amortyzator jest jednym z podstawowych elementów rozwiązanie typu McPherson. Wyróżnia się dwa rodzaje amortyzatorów: olejowe i olejowo-gazowe. Ich budowa jest bardzo zbliżona do siebie a składają się z: zbiornika wyrównawczego, cylindra roboczego, tłoka z tłoczyskiem, prowadnicy tłoczyska i zaworu dennego. Amortyzator olejowy w całej powierzchni cylindra roboczego wypełniony jest olejem. Natomiast amortyzator olejowo-gazowy w dolnej części cylindra dodatkowo wypełniony jest skompresowanym gazem. Objawami zużycia się amortyzatorów są między innymi: nierównomierne zużywanie się opon, nadmierne zużywanie się elementów metalowo-gumowych w układzie zawieszenia, słyszalne stuki podczas jazdy na nierównościach, kołysanie nadwodzi czy tak zwane nurkowanie podczas gwałtownego hamowania.

Sprężyna jest drugim z podstawowych elementów rozwiązania typu McPherson. Jej zadanie to tłumienie wstrząsów podczas jazdy. Sprężyny podczas eksploatacji samochodu wymieniane są stosunkowo rzadko. Jednak może ona ulec zniszczeniu, pęknięciu czy złamaniu w dwóch przypadkach. Po pierwsze jeśli samochód załadowany jest powyżej swojej dopuszczalnej masy całkowitej zapisanej w homologacji lub jeśli koło pojazdu podczas jazdy uderzy w krawężnik bądź wpadnie w dużą dziurę. Po takiej sytuacji należy bezzwłocznie udać się z wizytą do naszego serwisu bo jazda ze złamaną sprężyną jest bardzo niebezpieczna nie tylko dla innych uczestników poruszających się po jezdni ale również dla przechodniów czy rowerzystów.

Zarówno amortyzator jak i sprężyna mogą być samoistnymi elementami układu amortyzacji pojazdów, nie muszą zawsze pracować razem. Jakie rozwiązania głównie są stosowane na tylnych osiach samochodów.

Serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty usług.

Cena: od 100 zł

Skontaktuj się z nami