Wymiana eksploatacyjnych elementów układu hamulcowego to złożone zadanie, które polega między innymi na wymianie klocków hamulcowych, tarcz hamulcowych czy elementów montażowych. Dbanie o sprawność układu hamulcowego w bezpośredni sposób łączy się z bezpiecznym przemieszczaniem się po drogach, dlatego między innymi jest jednym z podstawowych zadań podczas okresowych kontroli na stacjach SKP.

Klocki hamulcowe to element układu hamulcowego w systemie tarczowym, który powinien być wymieniony jeżeli grubość okładziny klocka, czyli warstwy ciernej jest mniejsza niż 3 mm. Jeżeli grubość okładziny jest mniejsza niż dopuszczana należy niezwłocznie udać się do naszego serwisu i zlecić ich wymianę na nowe. Klocki należy wymieniać w kompletach to znaczy wszystkie klocki na całej osi pojazdu, nie wolno wymieniać klocków pojedynczo.

Dodatkowym elementem, który powinien pomóc podjąć decyzję o wymianie klocków hamulcowych jest to, że niesprawne klocki mogą doprowadzić do nadmiernego zużycia tarcz hamulcowych, które pracują w parze z klockami. Takie zaniechanie czynności wymiany klocków hamulcowych doprowadzi do znacznego powiększenia kosztów przy eksploatacyjnej naprawie układu hamulcowego.

Samochody informują użytkowników o nadmiernym zużyciu okładzin na klockach hamulcowych. Od podstawowych informacji takich jak niespotykane wcześniej odgłosy czy brak prostolinijnego toru jazdy podczas hamowania ale również przy pomocy kontrolek czy informacji wyświetlających się na desce rozdzielczej samochodu. Dlatego proponuje każdemu użytkownikowi aby słuchał i obserwował swój samochód a to pozwoli zaoszczędzić dużo pieniędzy.

Odpowiednikiem klocków hamulcowych w układzie hamulcowym z systemem bębnowym są szczęki hamulcowe, które mają niemalże identyczne działanie.

Tarcze hamulcowe to kolejny, niezwykle ważny element układu hamulcowego z systemem tarczowym. Pracują w parze z klockami hamulcowymi i to od tych dwóch elementów w dużej mierzy zależy skuteczność hamowania naszych samochodów. W standardowych warunkach eksploatacyjnych tarcze zużywają się kilka razy rzadziej niż klocki hamulcowe. Natomiast jeśli zaniechamy okresowych przeglądów stanu układu hamulcowego albo co gorsze odłożymy wymianę klocków hamulcowych musimy być przygotowani na wymianę również tarcz. Producenci tarcz hamulcowych określają minimalne grubości w jakich tarcz spełnia swoje zadania cierne ale także odprowadzające ciepło. Jest kilka rodzajów technologicznej budowy tarcz hamulcowych, wyróżniamy tarcze pełne, wentylowane, nacinane, nawiercane czy różniące się materiałami, z których zostały wytworzone: żeliwne, ceramiczne czy węglowe. Tarcze hamulcowe tak samo jak klocki należy wymieniać w kompletach na całą oś.

Odpowiednikiem tarcz hamulcowych w układzie hamulcowym z systemem bębnowym są bębny hamulcowe, które mają niemalże identyczne działanie.

Kolejnym elementem układu hamulcowego, który w bezpośredni sposób wpływa na jego działanie jest zacisk hamulcowy, który fizycznie scala do pracy dwa powyżej omawiane elementy, tarczę hamulcową i klocki hamulcowe. Jego budowa jest bardziej skomplikowana niż dwóch pozostałych, bo działa przy pomocy wytwarzanego ciśnienia w układzie hamulcowym a w nowszych rozwiązaniach jeszcze dodatkowo jest podłączona do niego elektronika kontrolna.

W przypadku układu hamulcowego nie może być mowy o jakichkolwiek zaniedbaniach, dlatego warto tego typu naprawy oddać w nasze ręce, a my zadbamy , aby każdy przejechany kilometr był całkowicie bezpieczny.

Serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty usług.

 

Cena: od 85 zł

Skontaktuj się z nami