Langenhorn Płyn chłodzący jest podstawowym elementem układu chłodzenia w silnikach spalinowych.
fervently Jednak takie rozwiązanie nie od razu znalazło swoje zastosowanie w motoryzacji. Pierwsze samochody chłodzone były powietrzem, ale z uwagi na panującą wysoką temperaturę w komorze silnika, producenci szybko wynaleźli lepsze rozwiązanie, czyli chłodzenie cieczą.
Pierwszym płynem chłodniczym była woda, ale jak pokazało doświadczenie nie było to dobre rozwiązanie. Obecnie płyn chłodniczy powstaje na bazie glikolu etylenowego. Pierwsze jego zadanie ze względu na to że ma wysoką temperaturę wrzenia to odprowadzanie ciepła z silnika do wymiennika, czyli chłodnicy gdzie jest schładzany. Drugie zadanie ze względu że na niską temperaturę krzepliwości zapobiega zamarznięciu silnika przy niskich temperaturach.
Tak zbudowany płyn chłodniczy nie jest wieczny. Jego higroskopijność powoduje rozrzedzenie i płyn traci swoje właściwości. W momencie kiedy zostanie obniżona temperatura wrzenia płynu może dojść do przegrzania silnika a w konsekwencji pęknięć czy rozszczelnień co będzie skutkowało kapitalnym remontem silnika czyli dużymi kosztami. Dlatego tak ważne jest aby cyklicznie sprawdzać jego stan. Po pierwsze pod względem ilości w zbiorniczku wyrównawczym. A po drugie pod kątem zawartości wody w płynie, czyli określenie jego temperatury wrzenia. Takiej czynności dokonuje nasz serwis podczas każdego przeglądu okresowego aby nie narażać naszych klientów na niepotrzebne wydatki związane z remontem silnika. Prewencyjne działanie w tym przypadku to kilkadziesiąt złotych a zaoszczędzić można nawet kilka lub kilkanaście tysięcy złotych.
Serdecznie zapraszam do skorzystania z naszej oferty usług.